Motiveres du av å styrke kvaliteten og styringen av tjenestetilbudet til SpareBank 1?

Stillingen er besatt

SpareBank 1-alliansen har en stor teknologiportefølje, og SpareBank 1 Utvikling leverer en rekke tjenester som brukes både av kunder og ansatte i SpareBank 1.

Stillingen er besatt

SpareBank 1-alliansen har en stor teknologiportefølje, og SpareBank 1 Utvikling leverer en rekke tjenester som brukes både av kunder og ansatte i SpareBank 1. Tjenestene spenner fra kunderettede løsninger som mobilbanken, til teknologiplattformer og infrastruktur. For å styrke dette arbeidet søker vi nå en leder for den nyopprettede avdelingen tjenesteintegrasjon!

Den nye avdelingen vil ha ansvar for tjenester innenfor den digitale arbeidsplassen, identitet og tilgangsstyring, klientplattformer, applikasjonsdrift og tilhørende plattformtjeneste. Vi lager enkelte av disse tjenestene selv, mens andre tar vi frem eller får levert i tett samarbeid med partnere. For å styrke kvaliteten og styringen av de virksomhetskritiske tjenestene vi får levert av eksterne partnere, samler vi nå styringen og oppfølging av disse i en avdeling.

De tre hovedfunksjonene i den nye avdelingen er service management, tjenesteeierskap og -styring og leverandørstyring. Avdelingen vil fungere som kontaktpunkt for kundene overfor interne og eksterne leverandører, sikre effektive tjenesteleveranser av høy kvalitet, og proaktivt samarbeid med leverandører og kunder - for stabil drift og kontinuerlig utvikling.

Dine arbeidsoppgaver vil i hovedsak bestå av:

  • Sikre en velfungerende førstelinje med stabil infrastruktur og plattformer som understøtter våre kunde- og rådgiverløsninger, med mål om fornøyde sluttbrukere – som i denne sammenhengen er selskapene i SpareBank 1-alliansen.
  • Være en pådriver i utarbeidelsen av gode internprosesser, og strømlinjeformede digitale tjenester.
  • Være en inkluderende og støttende leder for dine ledere, og for alle medarbeiderne i avdelingen.
  • Sørge for et godt samspill med valgt ekstern leverandør på område. Vi skal jobbe i et partnerskap der målet er å styrke hverandre.

Det forventes at du setter en tydelig retning på tjenestene som skal leveres, og balanserer tradisjonell drift med det moderne. Du bør være en tydelig leder som sikrer et tidsriktig tjenestetilbud, som effektivt leverer på behov. I rollen vil det ligge et ansvar for et utvalg ITSM-prosesser, inkludert etablering og forvaltning av disse.

Stillingen innebærer ledelse av ulike team, og personalansvar for tre ledere.

Om deg:

Vi ser etter deg som har teknisk-, gjerne i kombinasjon med, økonomisk utdannelse – på bachelor- eller masternivå. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. Noe ledererfaring fra tilsvarende rolle er en fordel.

Videre så bør du ha kjennskap til lignende funksjoner fra tidligere, gjennom deltagelse eller ledelse av disse. Gjerne fra sammenlignbare organisasjoner, alternativt fra konsulentsiden. Det er også en fordel med erfaring fra leverandøroppfølging.

Som person evner du å se det store bildet, herunder alliansen som helhet. Du har svært gode relasjonsbyggende evner, samt evner å navigere i en kompleks organisasjon.

Du trives i et teknologitungt miljø, og blant «IT-folk». Det er viktig at du evner å motivere de rundt deg. Videre så tror vi at det i denne rollen er viktig å være velorganisert, ryddig og serviceinnstilt for å lykkes.

Om oss:

I SpareBank 1 Utvikling gir vi over én million personer, bedrifter og lokalsamfunn over hele landet trygghet, forutsigbarhet og nærhet til økonomien deres gjennom digitale løsninger som begeistrer. Vi er SpareBank 1-alliansens felles utviklingsselskap, som gir bankene fart og styrke innen digital innovasjon, og faglig tyngde på tvers av en rekke kritiske områder. Hos oss er samarbeid fellesnevneren som legger grunnlaget for alt vi gjør. Vi er rundt 30 tverrfaglige team fra ulike fagmiljøer, og vi utgjør ett av Norges største interne teknologimiljø. Hos oss samarbeider vi tett og deler kunnskap – slik gjør vi hverandre gode og vi skaper verdi.

Vi er selvsagt konkurransedyktige på lønn og har gode pensjons- og forsikringsordninger. Du får jobbe i fine lokaler i sentrum av Oslo, med innendørs sykkelparkering og nytt treningsrom med gruppetimer og garderober. Vi har også sommertid og flere fine firmahytter. Når det er sagt – vi verken tror eller håper du velger oss kun på grunn av dette. Vi håper du vil jobbe hos oss fordi du verdsetter en arbeidsplass hvor samarbeid, kompetanse, deling og tillit danner grunnmuren i arbeidshverdagen. Slik blir vi bedre sammen!

Hos oss er det enkelt å søke – du trenger bare å laste opp en CV og skrive noen ord om hvorfor du ønsker å jobbe hos oss. Vi ønsker å fortsette å representere mangfoldet i den norske befolkningen, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke på stillingen.

For denne rekrutteringsprosessen samarbeider vi med rekrutterings- og rådgivningsselskapet Andersson Partners AS. Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med vår rådgiver Henrik Andersson via e-post henrik@anderssonpartners.no. For mer informasjon se deres hjemmesider www.anderssonpartners.no.

I forkant av ansettelse gjennomføres en bakgrunnssjekk for å blant annet verifisere opplysninger som kommer frem av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Bakgrunnssjekk gjennomføres av Semac AS etter at kandidat er orientert om, og har godkjent det.

Søk her

Om Stillingen

Stillingstittel

Leder for tjenesteintegrasjon

Søknadsfrist

Fullført

Om Arbeidsgiver

Arbeidsgiver

SpareBank 1 Utvikling

Adresse

Hammersborggata 11, 0181, Oslo

Kontaktperson

Henrik Andersson image

Henrik Andersson

Daglig leder